Groszkowo

Zupka z groszku powstała spontanicznie. Pewnego dnia wypatrzyłam zielony suszony groszek w sklepie. Ponieważ, dziw bierze, ale nigdy go nie sprawdzałam, zaraz kupiłam.

Sama robota jest prosta: namoczony ugotowałam i zmiksowałam na gładką masę, rzadkie to było raczej. Potem zestrugałam marchewkę i cebulę (a może i pietruszkę?). Dodałam imbir, gałkę, czosnek, jakieś natki i zmielone siemię lniane całkiem już na końcu. Udusiłam na półtwardo w minimalnej ilości wody i dodałam zmiksowanego groszku (niektórzy podsmażają na oleju). Była naprawdę pyszna, może nie tak pyszna jak moja zupka z cieciorki, ale prawie. 🙂

Można dodać miazgi sezamowej (szalenie podnosi smak potrawy), zmielonych migdałów, albo oleju, czy oliwy.

Skomentuj

