Dla cukrzyków

Ten film jest o radykalnej surowej diecie. Jest świetna.

Teraz ciekawostka związana z cukrzycą – znałam cukrzyka, który nie chciał zmieniać diety. Lubił tłusto i dużo. Ale przyszedł moment, kiedy przestał sam sobie robić zakupy, bo miał problem z chodzeniem. Załatwiliśmy mu jedzenie z przedszkola, zupełnie tradycyjne. Dostawał regularnie bardzo zdrowo gotowane (bo w przedszkolu nie wolno stosować żadnych glutaminianów i przetworów-potworów, jedzonko ma być zdrowiuteńkie) obiady, które były dosyć obfite i zostawało jeszcze na kolację. Ponieważ uznał, że to dobry motyw na oszczędzanie, schudł ogromnie i cukier mu tak spadł, że przestał brać insulinę. Pomimo, że od czasu do czasu wychodził jednak i kupował sobie piwo. Lubił od czasu do czasu. Alkoholikiem stricte nie był.

Szkoda, że dopiero pod koniec życia sobie zafundował taki luksus.
Wystarczyło, że schudł, widzicie? Ale to stało się zbyt późno, bo już był stary i chory na wiele różnych innych rzeczy. Diet nie akceptował. Nigdy nie myślał o swoim zdrowiu, był „prawdziwym mężczyzną”, jadał jak „prawdziwy mężczyzna”.

Znałam też człowieka, taki bardzo daleki kuzyn, który nie będąc weganinem ustawił sobie dietę sam na podstawie dostępnej ogólnie wiedzy i przestał w ogóle odwiedzać lekarza. Zwyczajnie wyszedł z tej choroby, ale nie jadł kubkami smakowymi tylko głową. To była cukrzyca podeszłego wieku. Nie wiem, jak to działa na dzieci.

Czasem wydaje mi się, że cukrzyca jest chorobą ludzi łakomych i jedzących bardzo emocjonalnie. Być może jest to zażeranie trosk? A może odziedziczone po przodkach nawyki żywieniowe? Mówi się wtedy, że chorobę się odziedziczyło. Ewidentnie jest to problem jedzenia. Myślę, że chore dzieci – podobnie jak dorośli – powinny przestrzegać diety. To nie jest aż taki wysiłek, nie wiem w ogóle dlaczego ludzie traktują swoje nawyki żywieniowe jak coś niezmiennego i mega ważnego. To tak jak ze sposobem ubierania albo fryzurą – wszystko można zmienić. Kwestia decyzji.

Ciekawa rozmowa na forum

Kilka informacji

Coś tam ze świata nauki

Bardzo dobre filmy i informacje

Generalnie wystarczy napisać na wyszukiwarce – leczenie diety cukrzycą.

2 responses

  1. Witam witam chciałam dodać od siebie że ten Pan z filmiku był moją inspiracją do podjęcia decyzji czy przejść na surową dietę,było to w listopadzie u r.Nie żałuję,pomyślałam jak facet potrafi „w drodze” z tyloma kablami a ja w domu w komforcie bym nie dała rady???????i dałam ON też.To jest moje zwycięstwo.POZDROWIONKA.

Skomentuj

