Estella robi przyjęcie – start

Wczoraj wyciekły mi z aparatu jakieś świeżo poczynione, ciepłe, prosto z pieca zdjęcia. Nie mogłam się powstrzymać. Bardzo dobrze mi się spacerowało po tych tutejszych lasach. Być może powinnam napisać, że one są bardzo wegańskie i to mnie skłoniło do umieszczenia ich na blogu. Bardzo, bardzo, ale to bardzo wegańskie ;). Następnym razem sfotografuję moje sanatoryjne jedzonko. Poprawię się, obiecuję.

A teraz przedstawiam dzieło uczynnej i pracowitej Estelli. Razu pewnego pochwaliła się, że przymierza się do wegańskiego przyjęcia. Poprosiłam o dokładniejsze informacje. To co mi przysłała przerosło moje oczekiwania. Chwała jej za to. Dzięki niej przez cały tydzień będę prezentować jej przepisy.

Oto

MENU UROCZYSTEGO OBIADU

– chłodnik z botwinki i włoszczyzny
– gołąbki kolorowe w 3 wariantach
– ryż brązowy z cebulką i zieloną pietruszką (tego nie udokumentowała bo ryż z cebulką i zielona pietruszką – jak wygląda – każdy wie)
– surówka z kapusty pekińskiej
– szejk zielony
– półmisek surowych jarzyn z majonezem sojowym
– talerz orzechów i nasion
– owoce sezonowe

Zaczynamy.

Chłodnik z botwinki:

– pęczek botwinki z kulkami buraczków
– pęczek włoszczyzny
– szczypior, koperek, sok z cytryny, sól, opcjonalnie ziele angielskie i liść laurowy.

Do posolonego wrzątku wrzucić najpierw oczyszczone i pokrojone: kulki buraczków, bulwę selera, marchewki (przyn. 3-4), korzeń pietruszki.
Po ok. 10 min. dodać  pokrojone łodygi (selera starczy 1), po chwili pokrojone liście oraz szczypior i koper. Wszystko ma być jędrne, a nie ugotowane. Zdjąć z ognia, dosmakować sokiem z cytryny.
Podawać na ciepło lub jako chłodnik. Jak ktoś je może dodać ugotowane jajko lub makaron.

Chłodnik z botwinki

Chłodnik z botwinki – fot. Estella

One response

  1. Estello, będę śledziła Twoje meni. Nie tylko śledziła , ale i co nie co wypróbuję.
    A propos „zabawek” to wiedz, że mnie też tego rodzaju zabawki wkręcają.
    Nota bene, często niektóre są po jakimś czasie wyrzucane jako nie przydatne po bliższym z nimi obcowaniu.

Skomentuj

