Dr Ornish sam osobiście i do tego po polsku

Tu był film z dr Ornishem w roli głównej, ale go usunięto z netu w związku z czym cały sens mojego wpisu nieco się przechylił.

Nic to.

O diecie Ornisha można sobie poczytać w necie. Jego zasady leczenia dietą są stosowane w amerykańskiej medycynie i ten rodzaj leczenia jest refundowany.

W skrócie i fragmentarycznie (po całość zapraszam pod link):

‚Doktor Dean Ornish to znany w Stanach Zjednoczonych kardiolog. Wsławił się tym, że wyleczył dietą, bez stosowania leków i skomplikowanych operacji, grupę chorych na miażdżycę. Swoją metodę żywienia stworzył w latach 70 i przez kilkanaście kolejnych lat ją ulepszał. Nie tylko powoduje ona spadek wagi, ale również ma przeciwdziałać chorobom układu krążenia. Założenia swojego programu żywieniowego opisał w książce „Eat More, Weigh Less” („Jedz więcej, waż mniej”), która w Polsce została wydana w pierwszej połowie lat 90. Dziś w Stanach to, obok diety dr Atkinsa, Strażników Wagi i Zone, jeden z najpopularniejszych sposobów odchudzania.
(…)

Produkty roślinne podstawą diety dr. Ornisha

Podstawą programu dr Ornisha są produkty pochodzenia roślinnego. Dieta jest niskotłuszczowa, obfituje w błonnik i węglowodany złożone. Dzienny jadłospis ma składać się w 10 procentach z tłuszczy, w 15 z białka i aż w 75 z węglowodanów. Program żywienia jest prosty: nie liczysz kalorii, jesz tak dużo, aż poczujesz się pełna. Musisz jednak jeść tylko dozwolone produkty, często i w małych porcjach. Dzięki takiemu systemowi i dużej ilości błonnika nie będziesz tak często odczuwać głodu. Ornish zaleca też podczas stosowania diety wysiłek fizyczny. Najlepiej spokojne, ale wyczerpujące ćwiczenia (np. pilates), a także jogę i medytację.
(…)

Produkty, które możesz jeść bez ograniczeń:

  • rośliny strączkowe
  • owoce (wszystkie, bez wyjątków)
  • zboża
  • warzywa

Produkty, które możesz jeść z umiarem:

  • niskotłuszczowy nabiał: chude mleko, jogurty 0 procent, chude sery, kefiry
  • białka jajek
  • dostępne na rynku produkty dietetyczne, typu „light” i beztłuszczowe.

Produkty, których należy unikać:

    • mięso w każdej postaci, nawet ryby i drób (jeśli nie możesz z niego zrezygnować, jedz minimalne ilości)
    • oliwa, oleje, margaryna, masło, dressingi do sałatek na bazie oliwy
    • awokado
    • oliwki
    • orzechy, ziarna
    • tłuste produkty nabiałowe
    • cukier, słodycze, miód
    • alkohol
    • wszelkie produkty, które zawierają więcej niż 2 gramy tłuszczu w 1 porcji. „

A to ja się nie zgodzę, żadnych produktów typu light i wysoko -przetworzonych, co by nie fundować sobie niepotrzebnej chemii. Żadnego cholernego nabiału, bo po co? Żarcie z fabryki i nabiał to samo zło, czyli szkodzi – zwłaszcza chorym. Dr Ornish jeszcze do tego dojdzie, zobaczycie. W końcu doskonali sobie tą swoją dietę systematycznie od lat. Ale dlaczego ja o tym piszę? W końcu jednak medyczni ‚oficjele’ zrozumieli, że nasz styl życia jest samobójczy, a tradycyjne leczenie można zastąpić czymś tak prostym i sensownym …. i o to chodzi! Cieszy, że naukowcy i lekarze nie traktują tego jako niemedyczne sekciarskie zabiegi. Szkoda, że u nas jeszcze nie wszyscy to rozumieją.

http://www.poradnikzdrowie.pl/odchudzanie/diety/dieta-dr-ornisha-niskotluszczowa-dieta-wegetarnianska_36926.html

Reklamy

4 responses

  1. Z ostatnią grupą się nie zgodzę – awokado, oliwki, pestki i ziarna powinny ograniczać osoby z problemami z sercem, miażdżycą, ewentualnie otyli, ale reszta chyba nie 🙂

    • Też tak uważam, takie osoby powinny jeść co najwyżej mielone siemię lniane (omega3). Poza tym osoby ze stanami zapalnymi i różnymi dysfunkcjami (nowotwór) nie powinny szaleć z tłuszczami nawet w formie pestek. Pójdę na wykład, który odbędzie się w trakcie tygodnia wegetarianizmu o diecie antyrakowej. Opiszę po.

  2. No a ja niestety muszę zaprotestować wobec takiego wpisu… Nie dość że błędnie uprościłeś opis diety Ornisha (w tej diecie nie ma w ogóle czegoś takiego jak „produkty zakazane”, i między innymi na tym polega jej geniusz; poza tym produkty są podzielone na pięć grup, a nie na trzy), to jeszcze te uproszczone informacje, które podałeś, zawierają mnóstwo błędów.
    Polecam zajrzeć na stronę internetową dr Ornisha i sprawdzić, jak ta dieta wygląda naprawdę – wszystko jest tam dokładnie opisane.
    Poza tym zwróć uwagę, że w tym momencie nie każdy produkt „light” to „chemia”. Owszem, często tak bywa, kiedy np. cukier zastępowany jest aspartamem, wiadomo… Ale już na przykład dobry jogurt naturalny z mleka odtłuszczonego nie ma w sobie żadnej „chemii”. Nie demonizujmy, please.

    • Cały mój wpis to tylko lekkie nawiązanie do filmu, który – jak widzę – został skasowany ze strony.. zatem chylę czoło przed twoją wiedzą i poproszę o link

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s