Wywiad z weganką

Źródło – i tu jest cały wywiad, a ja umieszczę tylko zajawkę…
„(…)
Jest jeszcze drażliwa kwestia jedzenia w gościach. Ty nie napijesz się przecież kawy z mlekiem, nie poczęstujesz się ciasteczkiem, nie mówiąc już o niedzielnym obiedzie. Jak ludzie reagują na takie zachowanie?

Ależ ja piję kawę z mlekiem, bo zawsze noszę ze sobą mleko sojowe! I bardzo lubię chodzić w gości! Ludzie gdy dowiadują się, że jestem weganką, to sami pytają co dla mnie przyrządzić, są ciekawi. Problem jest tylko wtedy, gdy ktoś nie jest o tym uprzedzony i stara się mnie namówić do jedzenia. Ja nie tłumaczę, że zostałam weganką ze względów etycznych, nie nawracam innych, tylko mówię, że robię to dla zdrowia. Zwykle ludzie dedukują, że pewnie jestem na mleczne produkty uczulona, a ja nie wyprowadzam ich z błędu.

No i sprawa najważniejsza, czyli zdrowie. Jak człowiek, istota wszystkożerna, radzi sobie jedząc głównie zieleninę?

Dość regularnie się badam i to dokładnie, bo oprócz rutynowych testów sprawdzam także poziom tych substancji o które w diecie wegańskiej trudno. Chodzi przede wszystkim o wapń, witaminę B12 i żelazo. Wszystkie parametry są u mnie w normie. Jeśli ktoś myśli, że dieta wegańska jest niezdrowa, to ja jestem dowodem na coś zupełnie przeciwnego.

Czy dla wegan niejedzenie produktów pochodzenia zwierzęcego, to tylko dieta czy cały styl życia?

Nie spotkałam jeszcze człowieka, który przeszedł na wegańską dietę i nie zmieniło się jego podejście do innych spraw – i tych codziennych i etycznych. Może to, że czytamy uważnie skład każdego produktu, który kupujemy, wkładamy w to wysiłek intelektualny, sprawia, że automatycznie zastanawiamy się nad innymi rzeczami? Np. jaki człowiek ten artykuł wyprodukował, czy nie był przy tym wykorzystywany, czy jest to produkt ekologiczny…
(…)”

Foto moich zasobów (tak, to coś po prawej – to rabarbar, wrzucam go na surowo do szejków):

owoce

Skomentuj

