Chłodnik ogórkowy

Czyli wegański tarator. Trochę przypomina tzatzyki. Dobry na upały.

Składniki:

– ½ kg zielonych ogórków,
– ½ mleka sojowego, albo 1/4 mleka kokosowego – zresztą tak naprawdę trzeba samemu wyczuć proporcje – każdy lubi inaczej. Mleko kokosowe jest bardzo tłuste i gęste, należałoby dodać wtedy więcej ogórków albo trochę sałaty lodowej dla nawodnienia tej tłustości.
– sok z cytryny
– 5 ząbków czosnku,
– ½ szklanki posiekanego koperku i zielonej pietruszki, ew, odrobina papryki albo pomidora
– 1 łyżka oliwy, (albo bez wg uznania)
– sól i pieprz
– migdały (kilka)

Ogórki dokładnie szorujemy, nie obieramy.
Ścieramy na drobnej tarce do miski.
Solimy i odstawiamy na co najmniej kilkanaście minut, by puściły sok.
Nie wylewamy go.
Czosnek przepuszczamy przez praskę i dodajemy do ogórków.
Zalewamy mlekiem.
Dodajemy posiekaną zieleninę, sól, pieprz, mleko i oliwę.
Następnie wszystko miksujemy.
Wkładamy do lodówki na co najmniej ½ godziny.

Podajemy zimny. Dekorujemy zieleniną i wiórkami papryki.

A ja, jako że mam różne wariackie pomysły, dodaję czasem jeszcze cieciorki albo zielonego groszku, chociaż kilka sztuk dla urody.

Realnie zrobiłam to oczywiście jeszcze inaczej, wrzuciłam co się da do blendera i zmiksowałam, na koniec dorzuciłam przyprawy, sok z cytryny, paprykę i pietruszkę. Koniec. Nawet niezłe. Foto poniżej, chłodnik na tle mojego rozłożonego na stole czerwonego fartuszka.

Chłodnik

Wegański chłodnik

Skomentuj

