Knedle bezglutenowe

Często się mnie kobiety pytają, jak zrobić naleśniki czy inne takie ciastowate rzeczy, jeśli się nie używa białej pszennej mąki i jaj. Moja córka używa mąki ziemniaczanej, ja nic nie używam, po prostu przestałam smażyć i piec. Ale kiedyś sklejałam też zmielonym siemieniem lnianym, chyba bardzo bardzo lubię siemię lniane i trochę dlatego.
Oto knedle ze śliwkami, które są wegańskie i bezglutenowe i naprawdę smaczne. Egzotyka, rozpasanie, wyuzdanie i łakomczuchostwo.
Skład:
kasza jaglana
kasza gryczana
troszkę mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka sproszkowanej wanilii lub ekstraktu z wanilii
kilka śliwek węgierek lub innych
coś do polania (mus – figi albo śliwki zmiksowane z bananem)
Nie podaję proporcji bo nikt ich nie zna ani nie pamięta. U nas za każdym razem są inne, moja córka, zupełnie tak jak ja nie słucha się przepisów i robi to co jej w duszy gra.

Ugotowane kasze zostały zmielone.
Reszta tak, jak przy tradycyjnych knedlach.
Teraz będzie historia obrazkowa.

śliwki

śliwki

ciasto z kaszy

ona robi-robi

ona robi-robi

knedle polane słodkim musem

knedle polane słodkim musem

Przepis na bezglutenowe knedle z kaszy został wzięty stąd: puszka.pl

2 responses

  1. zrobiłam jak w przepisie, chyba nawet dodałam zbt dużo mąki ziemniaczanej ale i tak ciasto lepi się do rąk i nie jestem w stanie utoczyć z nich kulek ani go rozpłaszczyć. Gdzie mogłam popełnić błąd?

    • za mokre ciasto, można dodać trochę oleju na dłonie i toczyć kulki zaolejowanymi dłońmi albo obtoczyć kulki sucha mąką, zależy jak bardzo są mokre, trzeba przetestować wszystkie warianty.. czasem najlepiej wyjdzie dodanie mąki do ciasta (te kulki robiła akurat moja córka, mnie się nie chce bawić w takie rzeczy)

      zamiast kaszy można używać mąki jaglanej, ryżowej, gryczanej, cieciorkowej (odrobinę bo ma specyficzny smak), podobnie jest z amarantusową

Skomentuj

