Ciekawostka

Nie kochani, to nie jest lenistwo. To nie jest tak, że nie chce mi się pisać i dlatego wrzucam tu cudzesy. Chociaż czasem faktycznie mi się nie chce, ale na ogół wpisy mam zaplanowane na zapas na pół albo miesiąc naprzód, więc mogę sobie pozwolić na nicnierobienie 🙂 Wracając do mojego lenistwa – czasem mi coś wpadnie w oko, przez oko do środka, tam się zasiedli i nie sposób tego ominąć 🙂

Dotąd byłam przekonana, że Hitler miał w życiu okres wegetariański związany z zainteresowaniem się jogą. Poza tym był również artystą. Miał wiele oblicz i w tym swoim okrutnym, psychopatycznie rozkręconym na maksa istnieniu ocierał się tak jak każdy o różne rzeczy. A tu popatrzcie tylko, jak wyglądała jego sugerowana przez skuteczny PR wrażliwość:

„Czy Hitler był wegetarianinem

„Ale przecież Hitler był wegetarianinem” – znowu i znowu i znowu… wiecznie jakiś dowcipny mięsojad komentuje w ten sposób na każdym wegeforum.

Czasami się denerwujemy, czasami po prostu ignorujemy, ale na pewno warto znać kilka faktów historycznych. Wiedza zawsze daje nam przewagę.

1. Hitler po dojściu do władzy w 1933 zdelegalizował wszystkie organizacje wegetariańskie w Niemczech, aresztował ich przywódców, zamknął największe wegetariańskie czasopismo, i prześladował wegetarian. W czasie wojny rozwiązano wszystkie wegetariańskie organizacje na terytoriach okupowanych, mimo że, jak podkreśla Charles Patterson, „dieta wegetariańska pomogłoby złagodzić  braki żywności powodowane wojną.” (Wieczna Treblinka, 127). (…)”

Zasadniczo jest mi to totalnie obojętne co on sobie zajadał, ale ponieważ krąży na świecie mnóstwo poprzekręcanych informacji, więc gwoli sprostowania w tej kwestii.

Interesująca reszta jest TU

Skomentuj

