Kaki, czyli persymona, czyli hurma japońska

Już niedługo na nie sezon, zaczyna się w październiku – listopadzie. Biedronki znowu napełnią się soczystymi słodkimi owocami, pełnymi witamin, głównie A i C, karotenu, dużej ilości wapnia i słodyczy. Smak – coś pośredniego pomiędzy melonem, jabłkiem a gruszką. Soczyste i znakomite rozwiązanie alternatywne dla banana. Przybywają do nas z daleka, to egzotyczny owoc.

Wartości odżywcze w 100 g świeżej hurmy japońskiej wg cioci Wiki:
Energia 293 kJ
Proteiny 0,58 g
Tłuszcze 0,19 g
Węglowodany 18,59 g
Cukry 12,53 g
Błonnik 3,6 g
Sód 1 mg
Potas 161 mg
Witamina C 7,5 mg
Ryboflawina 2,5 mg
Żelazo 0,15 mg
Wapń 8 mg
Selen 6 μg

Jemy łyżeczką na deser, słodzimy tym szejki, kroimy i wrzucamy w sałatki. Osobiście bardzo lubię połączenie ostrych przypraw z słodkimi owocami. Zaspokajamy naszą potrzebę wchłonięcia czegoś słodkiego. Cieszymy się że takie cudo rośnie na świecie i jest dostępne.

kaki

Kaki

– fot. wysłana na fejsbuku przez jedną z osób śliniących się na wieść o tym , że sezon na kaki tuż tuż. Informacje takoż z dyskusji.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s