Proszę, nie pijcie mleka krowiego !

Kilka lat temu zrzeszająca ponad pięć tysięcy członków ( w tym mnie) międzynarodowa organizacja- Lekarze na Rzecz Medycyny Odpowiedzialnej (Physicians Commmitee For Responsible Medicine – PCRM ) wydała oświadczenie, w którym ostrzega przed piciem mleka krowiego. Lista przeciwwskazań i powikłań związanych ze spożywaniem mleka krowiego jest długa.

Nie muszę przypominać, że człowiek, podobnie jak pozostałe ssaki, przystosowany jest do spożywania mleka jedynie w okresie niemowlęcym. Nie muszę też nikogo przekonywać, że człowiek nie jest cielęciem, nie rośnie tak szybko, nie ma czterech żołądków, racic ani rogów. Wolno rozwijający się i dojrzewający ludzki organizm potrzebuje zupełnie innych proporcji białek, witamin i minerałów niż cielak. Z ww powodów picie mleka krowiego jest patologią. I przyczyną setek chorób.

Lekarze z PCRM twierdzą, że 80 procent ludzkości mleka krowiego po prostu nie trawi. W Polsce, gdzie tradycja picia mleka krowiego jest długa, problemy z przyswajaniem cukru mlecznego, zwanego laktozą, ma połowa obywateli.

W naszym kraju intensyfikacja działań mająca na celu wykreowanie mody na picie mleka krowiego pojawia się cyklicznie. Pamiętam jak we wrześniu 2002 roku ruszyła (i trwa do dziś) akcja „Pij mleko-będziesz wielki !”. W promocyjną machinę wciągnięto telewizję, rozgłośnie, gazety. I gwiazdy z pierwszych stron kolorowych czasopism.

Wczoraj oficjalnie ruszyła tzw. kampania edukacyjno-informacyjna „Mam kota na punkcie mleka”. Organizatorem kampanii jest Polska Izba Mleka (PIM) we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Akcja potrwa trzy lata i finansowana będzie ze środków Unii Europejskiej, budżetu państwa oraz Funduszu Promocji Mleka. Na promocję przeznaczono 12 mln zł. Działania o charakterze informacyjnym i edukacyjnym będą skierowane do uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych oraz rodziców i nauczycieli. Kampania ma charakter ogólnopolski, ale najbardziej intensywne działania obejmą 20 największych polskich miast. Aktywności będą prowadzone w szkołach, ale także podczas pikników, na stronie internetowej, w portalu społecznościowym Facebook. Kampania jest organizowana bez udziału dużych polskich brandów i zakładów mleczarskich.

Efekty łatwo przewidzieć, polskie dzieci (a później dorośli) piły, piją i będą nadal piły mleko krowie :(.

Tekst z fejsbukowej strony Centrum Ozimek
Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s