Wesołych Świąt

Oto co wyprodukowało na FB Centrum Zdrowego Stylu Życia – Qzdrowiu.org:

DOBRA RADA dla będących na diecie.
Jak wytrzymać przy świątecznym stole jeśli jesteśmy na diecie ? Jak nie dać pokusom? Jak wzmocnić w sobie silną wolę i konsekwencję w działaniu?

1.  Zdrowo się najadamy przed świątecznym śniadaniem, obiadem czy innym posiłkiem (o którym wiemy na pewno, że stoi w sprzeczności z zasadami naszej diety). W przypadku diety, którą polecamy idealnie będzie zrobić sobie wcześniej DUŻEGO szejka z ok. 12 dojrzałych bananów, płatków owsianych, łyżeczki kakaa, łyżki zmielonego siemienia lnianego i szklanki mleka roślinnego lub wody. Zapełniamy nasz brzuszek owocową przyjemnością tak by nie było w nim miejsca na NIC więcej, po czym udajemy się na proszony obiadek ,śniadanko czy inną jedzeniową orgię 🙂

2.  Przygotowujemy sobie zawczasu miskę z pokrojonymi warzywami i owocami do podjadania w czasie wspólnego posiłku, nawet jeśli przed świętowaniem napełniliśmy nasz brzuch, może okazać się, że czas spędzony przy stole sprawi, iż poczujemy się znowu głodni. Miejmy własne przekąski.

3.  Za każdą niezjedzoną niezdrową potrawę przyznajemy sobie punkty przyjemności. Wcześniej ustalamy za ile punktów przyjemności możemy potem sprawić sobie prawdziwy wymarzony prezent np. fajną bluzkę, godzinę masażu czy coś innego, czego sobie na co dzień nie dajemy, a co nie stoi w sprzeczności z zasadami diety. Tym więcej punktów przyjemności – tym więcej prezentów 🙂

4. Przed pójściem na święta, doedukujmy się w kwestii żywieniowej. Wypiszmy sobie na kartce powody, dla których warto nie jeść danej rzeczy – na każdy zakazany na diecie produkt 5 podpunktów (w skrócie może to wyglądać tak np. słodycze – tuczą, psują zęby, zakwaszają, uzależniają, puste kalorie z których powodu mamy mniej miejsca na zdrowe jedzenie).

5. Poznajmy naukowe dowody przemawiające za stosownością naszego podejścia. Poczytajmy trochę na ten temat, Wypiszmy sobie najbardziej ciekawe dla nas cytaty dotyczące zdrowego odżywiania.

6. Wypiszmy też sobie wszystko to co chcemy uzyskać będąc na zdrowej diecie, motywujmy się naszymi celami, stwórzmy wizję tego, jak piękni, zdrowi, silni i radośni będziemy trwając w swoich postanowieniach. Wiedzmy dokładnie jaki jest nasz cel i czemu przeszliśmy na dietę. Takich motywujących pozytywnych skutków diety powinno być minimum 10.

7.  Miejmy pozytywne podejście do naszej diety i naszego sposobu odżywiania. W przypadku gdyby ktoś was do czegoś namawiał lub się z was śmiał-pamiętajcie, że to jak z rzucaniem papierosów, alkoholu czy innej używki: namawiają, śmieją się itd., a jedyne co trzeba zrobić to wytrwać i nie dać się tym, którzy jeszcze z jakiś powodów nic ze sobą nie robią i najpewniej zazdroszczą wam siły i determinacji, które macie 🙂

Jeśli dieta ma przynieść zdrowie, wyleczyć z choroby lub pomóc w osiągnięciu celu to po prostu wszelkie zaczepki i nalegania potraktujmy jakby ktoś namawiał was do jedzenia gwoździ lub śmiał się, że ich nie jecie. Gdyby faktycznie tak było, z łatwością trwali byście w postanowieniu niejedzenia gwoździ. Taka zmiana sposobu myślenia może pomóc 😉
Tutaj kłania się też asertywność – świetne pole to ćwiczeń 🙂

PODSUMOWUJĄC:
Oprócz pełnego zdrowych rzeczy brzucha, dobrego humoru, pozytywnego nastawienia, sztuczek asertywności i michy żarcia, weźmy ze sobą sporządzone wcześniej notatki. To wszystko pomoże wam wytrwać przy naszych postanowieniach dietetycznych 🙂

Ogromnym plusem jest to, że będąc konsekwentnymi w kwestii diety, nawet w czasie świąt, damy sobie dodatkową porcję siły i motywacji do tego by później zdrowo żyć i realizować cele.

Każde zrealizowane pomyślnie postanowienie daje nam dużo energii i wzmacnia naszą siłę woli. Wytrwanie przy postanowieniu diety przełoży się też na większą siłę woli w innych dziedzinach życia.

Pamiętajmy też, że nasza postawa może zainspirować naszych bliskich, którzy w większości też potrzebują zdrowej diety. Widząc konsekwencje w waszym działaniu, będzie im łatwiej podejmować zdrowe wybory i trwać przy nich. Nasze zachowanie podczas rodzinnego obiadku, może w rezultacie nawet uratować komuś życie. Świeć dobrym przykładem 🙂

BĄDŹ ZMIANĄ, KTÓREJ PRAGNIESZ!

Życzymy wesołych, smacznych, zdrowych, dietetycznych i konsekwentnie spędzonych świąt!
Zawsze dla Was, Zawsze Q Zdrowiu 🙂

Jagna Kaja Szulczewska, coach, trenerka zdrowia.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s