Surowe pierogi z buraków

No słuchajcie. Byłam na tym warsztacie z surowego jedzenia, który ogłaszałam jakiś czas temu i który prowadził Surowy Szef. Zaprawdę, powiadam wam, fajne rzeczy zobaczyłam i zjadłam.

Teraz mały przepisik:

Pierogi z buraków

Składniki:
– 1 duży burak
– 200 g kapusty kiszonej
– 100g słonecznika
– 2 gałązki szczypiorku
– szczypta soli
– 1-2 łyżki oliwy z oliwek tłoczonej na zimno( Extra Virgin)
– szczypta czarnego pieprzu
Kapustę lekko posiekaj. Szczypiorek posiekaj drobno.
Buraka pokrój w cienkie plasterki na specjalnej tarce, dobrym nożem lub przy pomocy robota kuchennego. Plastry buraka marynuj 15 min. w soli i oliwie z oliwek.
Po takim marynowaniu plastry są cieniutkie i elastyczne.
Wymieszaj ze sobą kapustę kiszoną, słonecznik, szczypiorek i szczyptę pieprzu. Możesz dodać trochę oliwy z oliwek.
Na plastrach buraka kładź nieco nadzienia i składaj w kształt pieroga.

Pierogi układaj na liściach dowolnej sałaty.

drugi wariant – z orzechami nerkowca

Wieczorem namocz słonecznik w wodzie 200 g orzechów nerkowca. Na drugi dzień wodę odlej. Reszta tak samo jak powyżej.

Nerkowce zmiksuj w kielichowym blenderze elektrycznym, dodając tyle wody, aby otrzymać konsystencję nie za  gęstą i nie za rzadką. Buraki na plastry, dodaj przyprawy i zieleninę.
Na zamarynowany plasterek buraka nałóż trochę pasty z nerkowców i składaj w kształt pierogów.

Źródło: http://surowyszef.com/przepisy/ Zgodę Surowego szefa mam na udostępnienie przepisów z jego stronki.

Na warsztatach robiliśmy te pierożki z nadzieniem z kapusty kiszonej: kapusta kiszona, pestki ze słonecznika, różne natki i dymki, przyprawy według uznania, pieprz, sól, kumin, kminek, majeranek – tu jest spora dowolność, każdy lubi inaczej nieco przyprawiać kapustę kiszoną.

Niekoniecznie lubię stać długo w kuchni. Jestem za wysoka i mój kręgosłup złożył mi wymówienie w kwestii pochylania się nad kuchennym blatem. Ale przecież mogę usiąść, a surowe pierogi to oryginalna propozycja, którą można miło zaskoczyć swoich gości. Oryginalna, fajna, ładna i smaczna. Sprawdziłam.

Pierożki pięknie wyglądają udrapowane na liściach sałaty.

Skomentuj

