Weganski twarożek pomidorowo paprykowy

Nigdy w życiu nie było moim celem produkowaniu twarożku, nie lubię wegańskich podróbek – kiełbasek, mlek, twarożków. Nie potrzebuję namiastek odzwierzęcego jedzenia. Tym razem robiłam sobie sosik tzatzikowy i nagle przyszło mi do głowy potraktować te smaki inaczej, więc do zmiksowanej kaszy jaglanej i orzechów włoskich, dodałam czosnek, ogórki kiszone, suszony pomidor (w proszku), paprykę i bazylię. Oprócz tego sól, pieprz, bazylia, ocet winny. Proporcje szalały, nie znam ich, bo cały czas testowałam smak i coś dokładałam. Wyszło nieprzeciętne, niezmielone grudki kaszy sprawiały twarożkowe wrażenie, a smak był nieziemski.
Używałam tego dipu w różny sposób, np jadłam go paluszkami z cukinii, ale można tez wrzucić na pitę, chleb, na surówkę, na ziemniaki czy wygrzebywać marchewką, w ostateczności wskazującym palcem 🙂

dip pomid-papr

3 responses

Skomentuj

