Ciasteczka jabłkowo owsiane

Kiedyś kupiłam na stoisku ze zdrową żywnością jabłkowe herbatniczki bez cukru. W składzie oprócz mąki i różnych drobiazgów typu proszek do pieczenia i przyprawy miały tylko sok jabłkowy. Postanowiłam więc to zrobić. Zmiksowałam w blenderze kilka bardzo słodkich jabłek, dwa banany. Jabłka oczywiście ze skórą i ogryzkiem, a jakże, blender i tak zrobił z tego zupę. Dorzuciłam łyżeczkę cynamonu i pół mielonych goździków, parę kropel zapaszku waniliowego do ciast.
To wszystko potraktowałam płatkami owsianymi. Wymieszałam, chwilkę potrzymałam, żeby się rozmoczyły, zrobiłam kulko-placuszki i wrzuciłam do piekarnika. Wyszły nieco twardawe, ale wybitnie smaczne i pomimo tej twardości z upodobaniem je gryzłam.
A potem zrobiłam zdjęcia i przez pomyłkę je wykasowałam.
Więc rzuciłam się do netu, żeby pożyczyć jakieś bardzo podobne do mojego zdjęcie i znalazłam mnogość wielką takich przepisów na ciasteczka owsiano jabłkowe. Chociaż do niektórych ludzie dodają rodzynki, do innych płatki migdałowe albo mąkę. Niektórzy nawet słodzą, a wystarczy dodać tylko bananów i już jest słodkie. Jabłko i płatki owsiane to cudowne rzeczy. Ale zauważyłam, że krócej je pieką – pół godziny w 180 stopniach i tu jest rozwiązany problem twardości moich ciasteczek, nieco przeholowałam z pieczeniem.
Fotka przedstawia kolejne ciasteczka. Tym razem nie wysuszyłam ich nadmiernie, były miękkie, słodkie i aromatyczne.

Kolejne placuszki - 4 jabłka, 2 banany, dwie łyżki mąki ziemniaczanej, dwie płaskie łyżeczki cynamonu, pół łyżeczki mielonych goździków, nieco zapachu waniliowego, szczypta proszku do pieczenia, garść rodzynek i pestki dyni.

Kolejne placuszki – 3 jabłka, 2 banany, dwie łyżki mąki ziemniaczanej, dwie płaskie łyżeczki cynamonu, pół łyżeczki mielonych goździków, pół łyżeczki garam masali, nieco zapachu waniliowego, szczypta proszku do pieczenia, garść rodzynek i pestki dyni.

Mam bardzo dużo pomysłów na kolejne. Można do nich dodawać dynię, marchewkę, wiórki kokosowe, rodzynki i robić różne kombinacje smakowe. Bardzo się cieszę. Mam nawet w planie ciasteczka imbirowe.

Skomentuj

