Wychodząc z niemocy

Jestem na etapie soków, ale nie soków z pomarańczy czy innych słodkości. Tę fazę mam już wiele lat za sobą. Zdarza mi się świeżo wyciskany z grapefruita i cytryny – na deser. Zauważyłam, że picie słodkich soków mi nie służy. Lepsze są – jeśli nie można akurat jeść twardych pokarmów – soki z warzyw i zielonych z wyciśniętych liści, najlepiej ciemnozielonych. Myślę, że niedługo będę sobie mogła pozwolić na elektryczną dużą ślimakową wyciskarkę do liści, marzę o tym.
Pod zdjęciami zaproszenie do przeczytania artykułu o tym, jak niezdrowy jest popularnie dostępny sok pomarańczowy. A ja dodam od siebie, że mój żołądek, kiedy był chory wiele lat temu, nigdy nie tolerował sklepowych soczków (tzw naturalnych) tłumacząc mi, że zawartość soczku w tym „soczku” jest niebezpiecznie niska o ile jest w ogóle (zwykły świeżo wyciskany mu się podobał).

DSC03078

Lodówka pełna, czas start.

To maleństwo - to ręczna wyciskarka do zieleniny. Wygodna przy małych przebiegach, męcząca na dłuższą metę.

To maleństwo – to ręczna wyciskarka do zieleniny. Wygodna przy małych przebiegach, męcząca na dłuższą metę.

To dużeństwo wyciska mi soki z kalarepek, pietruszek, marchewek i tak dalej. Na zdjęciu buraczki - chociaż mnie buraczki akurat nie służą.

A to dużeństwo wyciska mi soki z kalarepek, pietruszek, marchewek i tak dalej. Na zdjęciu buraczki – chociaż mnie buraczki akurat nie służą. Ale sok z kalarepki – mmmmmarzenie!

Wstawiłam kapustę na sok (zmiksowałam surową z odrobiną kiszonej i czekam, aż się ukisi, potem przecedzę), zapraszam w ten sposób do siebie najlepszych gości - jakieś fajne malutkie zwierzątka, na stałe ;)

Wstawiłam kapustę na sok (zmiksowałam surową z odrobiną kiszonej plus z ząbkiem czosnku i czekam aż się ukisi, potem przecedzę), zapraszam w ten sposób do siebie najlepszych gości – jakieś fajne malutkie zwierzątka, na stałe 😉 Foto niewyraźne, bo słoik stoi w ciemnym, a flesza nie uznaję, mea culpa.

A tu link do obiecanego artykułu: http://www.neomedia.info/jak-sok-stal-sie-groznym-fast-foodem/

Skomentuj

