Slow

Bardzo mi se spodobała koncepcja slow jogging, rozciągnęłabym ja również na slow walking jeśli ktoś – tak jak ja – nie może biegać, a już na slow eating z całą pewnością. Cytat zajawka:
„Slow jogging – jak wyglądają oddech i postawa ciała?
Od samego początku biegu oddychamy tak, jakbyśmy byli już rozgrzani i trochę zmęczeni. Koordynujemy oddech z krokami: na przykład 2 kroki wdech, 2 kroki wydech albo inaczej – jak komu pasuje. Zawsze wdech przez nos, wydech przez usta. Biegniemy w tempie, dla którego robienie wdechu przez nos jest wystarczające. Staramy się oddychać przeponowo: na wdechu brzuch się wybrzusza, na wydechu wciąga. Krótko mówiąc – oddychamy świadomie, przez nos, głębiej niż to się nam wydaje potrzebne i przeponowo.
A co robimy z ciałem?
Staramy sie rozluźnić wszystkie mięśnie, które nie są potrzebne by biec. Czyli: napięta jest tylko noga odbijająca, odbicie z uda i pośladka. Noga wykroczna rozluźniona, lądujemy na całej stopie, rozluźniamy barki, ręce, dłonie (łokcie otwarte, nie zaciskamy pięści), luźne biodra, miednica lekko do przodu – jakby nas ktoś ciągnął na linie przewiązanej w biodrach, głowa odrzucona w tył, broda przyciągnięta do szyi. Usta lekko uśmiechnięte. Generalnie chodzi o to, by w czasie biegu nie włączać psychofizycznego trybu „walka-ucieczka”, lecz utrzymać nastrój lekkości, otwarcia, radości i przyjemności. Tak, jakbyśmy biegli zwycięską honorową rundę wokół stadionu wypełnionego wiwatującym tłumem.”

Po resztę odsyłam do artykułu: http://stressfree.pl/ i zachęcam do stosowania w życiu. Być może maja to znaczenie moje dawne doświadczenia z zen, ale chyba bardziej z praktyką oddechową, którą teraz stosuję, zwalniam, zwalniam i jeszcze raz zwalniam. Polecam zwalnianie.

3 responses

    • Zwalniam, zamiast oddychać 12 razy na minute oddycham 3 na przykład… zatrzymanie pojawia mi się raczej po wydechu, na wdechu to jest moment.. ale to pojawia mi się jakoś tak w sposób naturalny, na początku ćwiczyłam oddechy z razem rytmem z netu, a potem sama, bo tamte już dla mnie za szybkie.
      Netową oddychalnię do ćwiczeń mam opisaną tu: http://re6eli0.wordpress.com/2014/01/05/oddech/

Skomentuj

