Faszerowane bakłażany

Potrawę podejrzałam w krajach arabskich. Podawali tam faszerowane bakłażany, paprykę, zawijano farsz w winogronowe liście. Farsz jest robiony oczywiście z innych składników, niż ja tu zrobiłam, ale podobnie jak mój, jest ostry, na bazie ryżu i papryki.
Mój skład: chytrze wydłubane i posiekane wnętrze bakłażana, brązowy ryż, koperek, dymka, cebula, wszystko lekko podsmażone i podduszone na patelni.

4sztWymieszałam to z keczupem. Włożyłam w środek bakłażanów, posypałam płatkami drożdżowymi i posiekanym koperkiem. Włożyłam na 20 minut do piekarnika zawinięte w papier do pieczenia, bo skończyła mi się foli aluminiowa. Ale folia podobno szkodliwa, więc nawet dobrze 😉  Bałam się, że po upieczeniu bakłażan się rozklapie i zamieni w naleśnik, dlatego zawinęłam. Znajoma Arabka robiła ich dużo i kładła ciasno jeden obok drugiego na blasze. Piekły się ściśnięte, jak ludzie w godzinach szczytu w tramwaju koło Skaryszaka 😉

Podałam to sobie z ogórkiem małosolnym i sałatą. Farsz można urozmaicić – dodać fasoli albo soczewicy. Zawsze będzie go dużo więcej, niż zmieści się w bakłażanowych połówkach. Warto mieć jeszcze jedną albo dwie papryki, przeciąć je na pół i wypełnić pozostałym farszem.

20150621_132628Danie wykwintne, prezentuje się okazale i reprezentacyjnie. Zamiast posypywać płatkami drożdżowymi można potraktować wegańskim majonezem, który jest bardzo prosty do zrobienia. Fajnie się zapiecze. Można też serem, jeśli ktoś lubi. Ja nie.

Skomentuj

