Śmierć jest prawdopodobnie innym stanem naszej świadomości

Nie mogłam się oprzeć. To co przeczytałam potwierdza moje osobiste przemyślenia i obserwacje. Nie przeżyłam śmierci klinicznej ale otarłam się o obrzeża głębokich emocjonalnych doświadczeń, które pozostawiły mi przekonanie że poza normalnie funkcjonująca świadomością istnieje coś jeszcze o niewyobrażalnym dla nas wymiarze i głębi. Wszystkie moje doświadczenia wiązały się z utrzymywaniem się długotrwałego wielkiego napięcia, stąd moje częste myśli, że życie jest jak lekcja, którą trzeba przerobić, aby potem odpocząć. Nie szukam śmierci, ale też się jej nie boję. W związku z faktem, że coraz więcej moich rówieśników odchodzi, czasem o tym myślę. Bardziej chyba obawiam się bólu w momencie przejścia, ciało może mi fiknąć koziołka i nieco mnie pomęczyć zanim padnie, tego nie lubię.

Teraz link i zarazem mała zajawka na zachetę: Śmierć jest prawdopodobnie innym stanem naszej świadomości i tylko końcem naszego fizycznego aspektu, etapu cielesności. Świadomość może być, zgodnie z naszymi naukowymi badaniami nad NDE, niezależnie od funkcji mózgu, doświadczana. Osoby z doświadczeniem NDE nie boją się śmierci, ponieważ śmierć nie oznacza definitywnego końca. Strach przed samym procesem umierania może, mimo tego, być obecny.
(…) 
Zawartość czy treść doświadczenia śmierci klinicznej jest potwierdzeniem wielowiekowej tradycji wielu wiar w boga: że bezgraniczna miłość to najważniejsze, a tak naprawdę jedyne, co się liczy w naszym życiu. Teoria wiecznej świadomość w żadnym wypadku nie jest zaprzeczeniem religii czy zagrożeniem dla niej – przeciwnie, w naukowy sposób wyjaśnia to, co religie tłumaczą jako objawienie i wiarę (dosłowne znaczenie religii to „ponowne połączenie” – „re: oznacza „ponowne”, „ligant” oznacza „połączenie”).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Skomentuj

