W poszukiwaniu aminokwasów

Taka ciekawostka fajna. czytajcie,. stosujcie i radujcie się zdrowiem i etycznym żarciem.

Aminokwasy egzogenne (izoleucyna, leucyna, lizyna, metionina, fenyloalanina, treonina, tryptofan, walina i histydyna dla dzieci nie są syntetyzowane w organizmie i musimy spożywa
je z dietą. Obawa o niedobór białka w diecie roślinnej jest bezpodstawna, gdyż większość z roślin zawiera aminokwasy w większym lub mniejszym stężeniu, dzięki czemu tak naprawdę wystarczy jeść różnorodnie, aby codziennie skompletować aminokwasy. Jest kilka produktów, które mają spory deficyt jednego z aminokwasów (są to np. orzechy makadamia, płatki kukurydziane, mąka kukurydziana, wodorosty wakame, ogórek, musztarda, groszek zielony, morele, żurawina, proso), ale przecież nikt nie je tylko tych produktów przez cały dzień.
(…)
Jadłospis: Kcal: 2000, Białko: 94g, Tłuszcz: 45g, Węglowodany: 367g
Śniadanie:
placek owsiany na bazie płatków owsianych, mleka roślinnego i siemienia (220 g), 1 pomarańcza
Drugie śniadanie:
pasta z białej fasoli uniwersalna, chleb żytni razowy (60 g), sałata (20 g), pomidor (150 g)
Obiad:
makaron pełnoziarnistego (160 g po ugotowaniu) z soczewicą (150 g), brokuły (250 g), orzechy nerkowca (30 g)
Podwieczorek:
1 łyżka migdałów, koktajl na bazie szpinaku, banana, gruszki i mleka sojowego z dodatkiem siemienia mielonego
Kolacja:
zupa fasolowa z dodatkiem nasion dyni, gotowanej kaszy jaglanej, posypana świeżym koperkiem (300g)

Tu jest źródełko: http://www.vege.com.pl/

 

DSC04103

Foto moje.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s