Zwierzenia pewnego mężczyzny

Nie będę tego kopiować w całości, najpierw kawałek, a potem link do reszty.

„Otoczyłem się zespołem lekarzy, naukowców i dietetyków znacznie mądrzejszych ode mnie i zacząłem konsumować 40 łyżeczek cukru dziennie – właśnie takie ilości pochłania większość Australijczyków w wieku 19–30 lat (składają się na to soki owocowe, koncentraty i inne słodziki jak miód czy syrop klonowy).

Poszukiwałem czegoś, co przyciągnie uwagę widzów. Pomysł przyszedł mi do głowy podczas zakupów w osiedlowym supermarkecie, gdy po uważnym przeanalizowaniu kilku etykiet dowiedziałem się m.in., że porcja sosu barbecue, hoisin i słodkiego tajskiego sosu chilli zawiera więcej cukru niż porcja sosu czekoladowego. A gdyby tak te 40 łyżeczek cukru spożywać w postaci produktów, które ludzie uważają za zdrowe, zwykle nie mając pojęcia, ile zawierają cukru?

Wychodząc z tego założenia, ustaliłem zasady mojego eksperymentu. Postanowiłem przez 60 dni utrzymywać dokładnie ten sam poziom aktywności fizycznej i dostarczać organizmowi tyle samo kalorii, co do tej pory, nie jeść czekolady, lodów, ciastek i nie pić słodkich napojów gazowanych, a spożywać wyłącznie produkty uważane za zdrowe. Dzienną normę 40 łyżeczek cukru realizowałem w postaci „cukru ukrytego”, obecnego w produktach takich jak nisko-tłuszczowy jogurt naturalny, płatki śniadaniowe, batoniki muesli, soki, napoje dla sportowców i przyprawy.”

Do przeczytania całości zapraszam tu: http://m.onet.pl/styl-zycia/kobieta/zdrowie/profilaktyka,lk1j1z

Skomentuj

