Głodówka i inne ciekawe rzeczy

Mam za sobą wiele głodówek, kiedyś (30 lat temu) były to jednodniówki z celach higienicznych. Nie lubię głodówek więc zaprzestałam robienia ich. Prowadziłam przez pewien czas bardzo niehigieniczny tryb życia w którym istotne w mojej hierarchii było zarabianie pieniędzy, Taka wówczas była konieczność.  Potem (ostatnie dwa lata) robiłam je z powodów zdrowotnych, 6 dniowa, 12 dniowa, 5 dniowa, głodowałam ile mogłam, ile mi staczało mocy. teraz ich nie robię. Opisałam je tu.

Teraz cytuję gazetę i prof. Vetulaniego: „Z upływem lat nasz mózg starzeje się podobnie jak reszta ciała. Czy istnieją jakieś sposoby, aby ten proces spowolnić?

Oczywiście, że mamy takie sposoby, choć niestety te najskuteczniejsze jednocześnie nie są najmilsze. To przede wszystkim głodówka, która opóźnia starzenie i pozwala zachować bystry umysł do końca życia. Polscy naukowcy przed kilkunastu laty, w czasie wielkiego badania polskich stulatków, zaobserwowali, że zdecydowana ich większość ma za sobą epizod głodu. Dziś już wiemy, że nawet jedna głodówka w życiu jest w stanie je wydłużyć – brak pożywienia aktywuje bowiem tak zwany gen długowieczności SIR2 produkujący sirtuinę, białko niezwykle ważne dla podziałów komórek, a to właśnie nieprawidłowości w podziale komórkowym leżą u podstaw procesu starzenia. Głodówka pozwala na aktywację sirtuiny, a co za tym idzie – na przedłużenie aktywności i młodości mózgu.”

Reszta tu: Dlaczego głodówka przedłuża życie.html

Czytamy a potem głodujemy, chociaż jedna dobę od czasu do czasu. Dacie radę?

Skomentuj

